måndag 25 mars 2013

Det trodde jag aldrig (nu rättstavad repris från Kina i år)


Det trodde jag aldrig (Skriven v 10 2013)

Det här visar sig vara den konstigaste resa jag någonsin varit på!!
Först tillåter SAS att vi ändrar slutdestination på vår resa trots att det absolut inte går att göra så. Vi kommer dit vi behöver när vår original flight blir inställd och vi inte längre hinner till vårt första möte. SAS ställde upp och hjälpte inte stjälpte!
Sedan blir jag bestulen på min Iphone det första som händer när jag kommer in till Kina. Två gånger ringer vi (personal på hotellet) upp taxibolaget som får tag på rätt förare (det finns ju säkert bara 3 miljoner att välja på) som absolut inte har min telefon. När jag sedan går till den lokala polisstationen för att anmäla förlusten. Pratar han först i 15 minuter om vad som ska göras med en som också lyckligtvis kan engelska! Sedan ringer han taxibolaget, pratar med dem, lägger på, säger sedan (på kinesiska som blir översatt till mig) Telefonen kommer hit snart!! Who would have thought that. Kinesisk polis som lägger över en halvtimme på att hjälpa mig.
Sedan säger han... China police good, right:)! ...Swedish police also good!
Två obegripliga händelser på samma resa. Jag ska vara här i två veckor, vad månde hända nu!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar